Rekolekcje wspólnoty Rzeszowskiej i Kieleckiej

1 marca obie Wspólnoty Akademickie Stypendystów z Rzeszowa i Kielc spotkały się w Rzeszowie na wspólnych rekolekcjach wielkopostnych pod hasłem „Strażnicy poranka”.

Zakwaterowaliśmy się w dawnym seminarium duchownym w Rzeszowie, które obecnie pełni funkcję Diecezjalnego Domu Rekolekcyjnego „Tabor”. W miłej atmosferze rozpoczęliśmy nasze spotkanie Drogą Krzyżową i Mszą Świętą. Po nabożeństwie spotkaliśmy się na auli, żeby się lepiej zapoznać i odświeżyć znajomości.  Tam też w formie pouczających scenek przedstawialiśmy w różnych formach punkty regulaminu dotyczące obowiązków stypendystów pod hasłem „Misja studenta – stypendysty FDNT”. Opiekował się nami duchowo Koordynator Wspólnoty Rzeszowskiej, ks. dr Janusz Podlaszczak. Dzień zakończyliśmy Apelem Jasnogórskim. Chętni mogli oglądać film na auli, który przygotował dla nas Marcin Pałka przyjaciel stypendystów – formujący się razem z nami. ks. Podlaszczak

Kolejnego dnia po śniadaniu i modlitwach porannych udaliśmy się na konferencję pt. „Rok Wiary” gdzie szczegółowo omawialiśmy i zaznajamialiśmy się z bogactwem łask Bożych, które zostały otwarte dla nas w tym roku, a także podjęliśmy dyskusję na temat sensu poświęcenia się i spełniania odpowiednich warunków do uzyskania odpustu. Czytaliśmy wspólnie dekrety biskupów naszych diecezji i zapoznaliśmy się z miejscami szczególnego kultu w naszych okolicach a także z datami poszczególnych dni w które można dostąpić łaski odpustu. Kolejnym punktem było osobne spotkanie w grupach kieleckiej i rzeszowskiej w celu dopracowania funkcjonowania wspólnot. Następnie udaliśmy się na szlak turystyczny Rzeszowa i zwiedziliśmy muzeum dobranocekjedne z 2 największych atrakcji miasta „Podziemną trasę turystyczną” oraz „Muzeum dobranocek”. Było to dla nas ciekawe doświadczenie, bo zarówno wspólnota kielecka mogła dowiedzieć się czegoś więcej na temat Rzeszowa jak i „starzy wyjadacze”, którzy studiują w tym mieście od lat, a nie mieli czasu na zwiedzanie. Mieliśmy małą podróż do przeszłości, bo w muzeum zobaczyliśmy niejedno wspomnienie naszego dzieciństwa, a także dowiedzieliśmy się co nieco o naszych ulubionych bohaterach oraz mogliśmy zobaczyć interesującą kolekcję eksponatów. Później był czas na indywidualne zwiedzanie Rzeszowa. Następnie wspólnie podjęliśmy pielgrzymkę do Bazyliki Mniejszej – Sanktuarium Pani Rzeszowa. Po wspólnej modlitwie z mieszkańcami miasta i zaangażowaniu się w oprawę liturgii wróciliśmy na kolację. Po posileniu się spotkaliśmy się na auli, ks. dr Janusz Podlaszczak prowadził konferencję i przedstawiał nam projekt pod tytułem „Wirtualna pielgrzymka do Rzymu”. Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób odwiedzając miejsca kultu w naszym regionie, można odbyć duchową pielgrzymkę do Rzymu i być w łączności z papieżem. Wszelkie informacje na temat pielgrzymowania można znaleźć na stronie www.zywekamienie.pl w kolumnie po lewej stronie.

Konferencja i wieczorna uczta zakończyła się wspólna modlitwą. Mogliśmy jeszcze później oglądać film a także porozmawiać w miłym gronie i wymienić się obserwacjami i spostrzeżeniami na temat studiów i otaczającego nas świata.

W Niedzielę po mszy Świętej odbyła się konferencja podsumowująca wspólnie spędzonybp Kazimierz Górny czas, a także tematy poruszane na konferencjach. Podczas konferencji w międzyczasie trójka naszych stypendystów udała się na uroczystości związane z imieninami Ks. Biskupa Kazimierza Górnego.  Życzyli mu dużo zdrowia, opieki Maryi, mnóstwa łask Bożych, a także dużo sił w prowadzeniu Bożej owczarni na rzeszowskiej ziemi. Po powrocie delegacji udaliśmy się wspólnie na pożegnalny obiad. Żegnaliśmy się życząc sobie spokojnej podróży i wielu spotkań w przyszłości.

Dużo nam dały te rekolekcje i złożyło się na to wiele czynników. Mieszkaliśmy w pięknym budynku, a także przezywaliśmy te rekolekcje w duchowym zatrzymaniu się nad obecnym „Rokiem Wiary” połączonym z pielgrzymką do rzeszowskiego miejsca kultu. Mieliśmy okazję poznać kawałek historii miasta i przeżyć ten czas w wzajemnej serdeczności i braterskiej miłości członków wspólnot którzy mimo że byli z różnych miast potrafili zjednoczyć się w jedna całość i tworzyć jedną wspólnotę stypendystów FDNT. Dziękujemy naszemu Koordynatorowi z Rzeszowa a także naszym szefom miast bez, których nasze spotkanie nie odbyło by się.