Kieleckie przeżywanie Wielkiego Postu

Nasze rekolekcje odbyły się w dniach 26-28 lutego. Jak co roku ten niezwykły czas przeżywaliśmy wspólnie ze wspólnotą rzeszowską. Tym razem to oni przyjechali do nas. Pierwsze dwa dni spędziliśmy w Czarnej, małej miejscowości oddalonej od Kielc o 40km.

W piątek, tuż po zakwaterowaniu i kolacji spotkaliśmy się w kaplicy na Drodze Krzyżowej poprowadzonej przez naszego nowego duszpasterza – ks. Rafała. Następnie odbyło się spotkanie integrujące, nie zabrakło uśmiechu oraz zabaw.

W sobotę wysłuchaliśmy dwóch konferencji wygłoszonych przez ks. Rafała. Pierwsza z nich szukała odpowiedzi na pytanie, czy chrześcijaństwo się opłaca. Druga dotyczyła bezpośrednio osoby Jana Pawła II i związanych z Nim przymiotów lidera. Pomiędzy konferencjami adorowaliśmy Najświętszy Sakrament , dokonaliśmy rachunku sumienia , a także mieliśmy możliwość przystąpienia do sakramentu spowiedzi tak, aby móc wziąć pełny udział w późniejszej Mszy Świętej. Na wieczór zaplanowaliśmy spotkanie integracyjne oraz film.

Ostatniego dnia – w niedzielę – zaraz po  śniadaniu wyjechaliśmy do Kielc. Tam wzięliśmy udział w Mszy Świętej. Po mszy mieliśmy okazję obejrzeć razem ze wspólnotą rzeszowską nasze nowe świeżo wyremontowane miejsce spotkań przy ul. Wesołej 54. Mimo nieprzyjaznej pogody zdołaliśmy zabrać przyjaciół z Rzeszowa na spacer po mieście pod okiem przewodnika , aby mogli choć w części zwiedzić Kielce i dowiedzieć się czegoś na ich temat. Głównym celem naszej wycieczki było odwiedzenie Bazyliki  katedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny – barokowej świątyni z pozostałościami stylu romańskiego, zlokalizowanej w samym centrum na „Wzgórzu Zamkowym”,  należącej do najcenniejszych zabytków miasta. Tuż po zwiedzaniu odprowadziliśmy wspólnotę rzeszowską do autokaru i niestety musieliśmy się pożegnać.

Tegoroczne rekolekcje wielkopostne były dla nas czasem przemyśleń, skupienia, ale także rozmów i zabaw z fantastycznymi ludźmi. Pragniemy bardzo serdecznie podziękować księdzu duszpasterzowi za zorganizowanie tego wyjazdu oraz wspólnocie rzeszowskiej wraz z księdzem Januszem na czele za przybycie i wspólnie spędzony czas!